ninareale

Alla inlägg den 18 februari 2019

Av Nina Reale - 18 februari 2019 22:56

  

 

          

Jag tänkte börja den här bloggen med att berätta om hur jag träffade mannen i mitt liv, Carl-Simon Aulen. 
Allt började i slutet på november 2017… 


Som singel så hade jag då tinder (som dem flesta singlar har). Jag hade dejtat runt en del men inte träffat någon som det kändes rätt med. Jag var fast besluten vid att jag ändå skulle träffa någon som inte bodde för långt ifrån Varberg. Så satte ett max avstånd på 30 km. Det var en lördag och jag hade precis ätit frukost på stan med mina tjejkompisar och vi gick sedan runt och kollade lite kläder när jag väl bestämde mig för att tindra lite. Åh där var han plötsligt. Jag fick en chock när jag fick upp Simons profil, min första tanke var att detta var den snyggaste killen jag någonsin sätt. Jag tog tag i mina tjejkompisar och sa ”kolla den här killen”. Eftersom Simon bara var några kilometer bort så tog jag föregivet att han bodde i Varberg. Jag kollade igenom alla bilderna och skickade en like. Efter en stund kom matchningen. Jag sa till mina tjejkompisar att om jag inte skriver något till han så kommer det aldrig bli något och den här killen vill jag bara ha! Min kompis Therese sa direkt, skriv något kul! Åh så blev det, jag skickade iväg ”Inte trodde jag de fanns en sådan här snygging på tider”… Inget svar kom. Stor besvikelse haha! Tills dagen efter då det äntligen kom ett svar! Då kom ju även min chock då jag gick in och kollade hans profil och såg att han bodde i Ystad. Så när vi matchade befanns sig Simon på en buss på väg upp till Göteborg för att spela handbollsmatch och körde då förbi Varberg. 
Vi började ändå skriva då jag var helt tagen av hur fin Simon var och dagarna blev till veckor och från tinder gick det över till Instagram. Efter att ha skrivit i tre veckor och pratat i telefon bjöd Simon ner mig till Ystad fredag till söndag. Jag rådfrågade alla mina vänner, familj och jobbarkompisar om tips då jag aldrig tidigare åkt så långt bara för att träffa en kille. Men min magkänsla bara skrek ÅK!!! 
Så jag åkte. Så fredag den 15 december satte jag mig på tåget ner till Ystad och det är det bästa beslutet jag någonsin tagit. 



Redan från första stunden när jag mötte Simon på stationen i Ystad så kändes allt så naturligt och rätt. Det kändes som jag känt honom hur länge som helst och jag kunde verkligen va mig själv med honom. För mig var det kärlek vid första ögonkastet.

Helgen i Ystad var helt underbar och vi hann göra massa roligt och jag fick även träffa hans vänner Alice och Sebastian redan andra kvällen. Det kändes så tråkigt på söndagen när vi skulle säga hejdå, men då kom Simon med den bästa överraskningen. Han skulle komma upp till mig i Varberg redan dagen efter, på måndagen och spendera natten hos mig för att på tisdagen sedan åka vidare till Norge för att fira jul där. Vi pratade varje dag och på annandagen fick jag äntligen träffa han igen. Vi pratade redan då om hur naturligt allt kändes med oss och vi bestämde oss för att ge det en chans och se vart detta kunde leda, trots att vi bodde 25 mil ifrån varandra och där var början på vårt distansförhållande.


Min Simon, en 29årig handbollsspelare från Eskilstuna med en enormt grym handbolls karriär med sig och han spelar just nu på Elitnivå i IFK Ystad. Sen har vi lilla jag som inte kunde något om sport. Men jag har verkligen lärt mig en hel del nu efter att ha varit med på alla matcher. 



Jag vet att i början av vårt förhållande var jag väldigt osäker och tänkte ofta att detta är för bra för att vara sant och att snart kommer något dåligt hända. Simon var ju allt jag någonsin drömt om. Långt innan jag mötte Simon levde jag i ett förhållande som var väldigt destruktivt och ohälsosamt där jag inte mådde bra och det hade verkligen satt sina spår på mig som person. Detta är något som jag inte kommer att berätta mer om då jag lagt det bakom mig. Men Simon vet allt om detta och han påminde mig gång på gång om att det vi två har är på riktigt. Vi har nu träffats i över ett år och i mars firar vi ett år som flickvän och pojkvän. Vi har klarat av ett år av distans, där vi bara kunnat träffas varannan helg men under vissa perioder har vi kunnat ses längre! Tack gode gud för FaceTime haha!... Vi fick även en underbar sommar ihop och vi har hunnit med tre utlands resor ihop. Till sommaren har vi bestämt oss för att flytta ihop. Som jag längtar! Än vet vi dock inte i vilken stad vi ska bo i. Det återstår och se!


Simon är den mest underbara människa jag någonsin träffat och så glad som får kalla han min pojkvän. Han har ett hjärta av guld och är alltid rak och ärlig med vad han tycker. Han spelar inte någon som han inte är, han är sig själv i alla lägen. Det bästa med oss är att vi har så sjukt roligt ihop och det viktigaste för oss är ärlighet och prioriteringar. Att vi båda kämpar lika mycket för relationen, skapar tid tillsammans , alltid hjälps åt samt att vi alltid kan prata om allt. Jobbiga saker som bra saker. Detta uppskattar jag så otroligt mycket.

Simon har inte haft den lättaste uppväxten och gått igenom saker som inget barn ska behöva gå igenom. Han har använt sina erfarenheter till något positivt och föreläser idag om hur det är att växa upp med föräldrar med missbruk. Han brinner för att hjälpa andra och Han är den starkaste personen jag vet och jag är så extremt stolt över honom. Han säger alltid till mig att man har alltid ett val och att man alltid ska försöka göra det bästa man kan av livet och att man inte ska ta skit från någon. Han får mig till att bli en bättre person och har hjälpt mig så otroligt mycket till att bli starkare i mig själv.

Här är en artikel som ni kan Läsa, https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wE9V5o/handbollsstjarnan-simon-aulen-det-ar-aldrig-barnens-fel 

 

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/handboll-1/handbollsstjarnans-pappa-blev-mordad/


Jag ser så fram emot allt som framtiden har planerat för oss och jag vet att tillsammans klarar vi allt. Han är min trygghet, min stora kärlek och mannen i mitt liv! ❤️







Av Nina Reale - 18 februari 2019 21:31

Hej! 

Jag har länge funderat på det här med att börja blogga igen. Alla mina nära och kära vet hur mycket jag älskar att ta bilder och jag är en riktig instagramnörd. Jag har alltid haft ett stort intresse för mode, inredning och alltid älskat att fånga alla underbara stunder i mitt liv på bild. För mig är det ett sätt att kunna titta tillbaka och minnas allt roligt som jag upplevt i mitt liv. Så för några dagar sen fick jag idén om att börja blogga igen, och här är vi nu. 


Jag kanske borde berätta lite om mig själv... Jag är en 27årig tjej som bor i sommarstaden Varberg som ligger på västkusten. Jag arbetar som förskollärare på en liten förskola utanför Varberg. Tog min examen från högskolan för snart 4 år sen. Jag älskar verkligen mitt jobb, det är ett yrke som passar mig så otroligt bra.

Jag är både svensk och italiensk. Så mitt efternamn är från min mammas italienska Sida. Många av mina vänner samt min pojkvän och min familj skulle nog beskriva mig som alltid väldigt glad/positiv, lite galen, har lätt för att skratta och bryr mig alltid mer om alla andra före jag bryr mig om mig själv. Jag har dyslexi så varnar er redan nu att stavfel/särskrivningar och sånt kommer förekomma i min blogg. Så jag är väl medveten om det men kan inte riktigt hjälpa det. :) Detta är ju ett sätt för mig att träna på att bli bättre på att skriva med! 


I den här bloggen kommer ni få läsa om de två sakerna som jag brinner mest för, inredning och mode. Det är inredning från mitt hem och även tips på olika inredningsstilar som jag tycker är snyggt. Det kommer komma många inlägg med många av mina olika outfits. Jag ÄLSKAR verkligen kläder. Mode för mig är inte vilket känt märke kläderna har eller om hur mycket dem har kostat. Mode för mig handlar om kläder som jag känner mig snygg i, bekväm i och hur jag stylar upp dem. Mina vänner brukar skämta med mig om att jag kan köpa ett plagg som ser fult ut och som inte ens är i min storlek men när jag använder det på mitt sätt så blir det snyggt. Sen är det så att vi har alla olika stilar, det som någon tycker är snyggt tycker någon annan är fult. Det viktigaste är vad man själv tycker och känner sig fin i! 


Jag kommer även skriva en del om mitt privatliv i bloggen. Jag kommer därför börja bloggen med att göra fem inlägg som kommer handla om det viktigaste i mitt liv och om mig som person. Det är min pojkvän Simon, min familj, min kusin Noemi, mina underbara vänner och sen om alla mina tatueringar jag har som alla har stor betydelse för mig. 


Hoppas ni har lust att läsa och följa min blogg, om inte så no hard feelings!

Puss Nina Reale 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej mitt namn är Nina Victoria Reale,en 28 årig tjej som bor i Varberg. Jag är svensk och italiensk.
I den här bloggen kommer ni kunna läsa om mina två stora intressen, mode och inredning, samt även om mitt privatliv. Puss!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards