ninareale

Direktlänk till inlägg 20 februari 2019

Byxor med mönster!

Av Nina Reale - 20 februari 2019 21:41


Hej! 

Vill bara börja med att säga tack till alla som besökt min blogg hittills. Det gör mig så glad att se att så många redan varit inne och läst. Jag tycker det är så kul att jag kommit igång med att blogga igen. Nu ska jag bara jobba på att hålla den vid liv...😚 


I det här inlägget tänkte jag lägga fokus på det som jag brinner för extra mycket, Kläder! I min walk in closet kan man hitta allt möjligt. Det händer ofta att mina vänner frågar mig om jag har något kul i garderoben som dem kan låna vid olika tillfällen. Jag älskar när jag kan inspirera andra med mina outfits. 


Intresset för kläder började först redan när jag var tretton år och skulle börja i sjunde klass. Medan många andra i min klass hade oftast likadana kläder från samma klädmärke, valde jag att köra på min egen stil. Jag har aldrig varit en sån tjej som vill göra som alla andra, jag ville hellre sticka ut ur mängden. Folk fick gärna ha åsikter men jag struntade totalt i vad andra tyckte. Jag minns en sommardag i 7an när jag kom till skolan i mammas gamla byxdress från 80talet, det var en tajt byxdress som var som en t-shirt upp till och shorts nedtill med en dragkedja i ryggen. Den var vit med oranga blommor på. Jag älskade den!! Till det hade jag självklart mina vita converse till. Önskar så att jag hade haft bild på den!!


Så intresset för kläder har alltid varit en stor del av mig och än idag kör jag alltid på min egen stil. Sen har jag självklart många personer som jag hämtar inspiration ifrån när det kommer till kläder. Älskar att kolla på olika outfits bilder på instagram för att få tips och idéer. Jag hoppas att jag också kan inspirera andra med mina outfits.:) 

Jag är en sån person som kan handla kläder överallt, det spelar ingen roll vad det är för butik. Allt från gekås i ullared till hemsidor på nätet. Ser jag något jag gillar och det sitter snyggt och skönt så köper jag det. Jag skulle aldrig skita i ett snyggt klädesplagg bara för att det inte har något känt märke eller är köpt på rea/billig butik. För mig handlar det om hur jag stylar upp kläderna på mitt sätt. Men mesta dels handlar jag på GinaTricot, HM, madlady, newyorker, bikbok, zara och på Nelly. 


Så just nu är jag väldigt inne på byxor med alla typer av mönster. Mina absoluta favorit byxor just nu är ett par gula byxor som jag köpte när vi var nere i Italien för några veckor sen. Min mamma kallar dem för golf-byxorna och skrattade glatt när jag sa att jag skulle köpa dem. Hon har ju följt min klädstil under hela min uppväxt så hon vet verkligen att min smak kan sticka ut. Det är som hon alltid brukar säga ”Jag skulle aldrig ta på mig de men på dig blir det alltid bra”. 




Här har vi ”Golf-byxorna”, dem är köpte på en butik i Turin som heter La Moda, älskar dem. Direkt när jag såg byxorna sa jag till min pojkvän Simon, dessa är så jag! Han höll med då han vet precis vad jag gillar. Många tycker gult kan vara svårt och matcha men beror helt på vad man väljer för färger till. Om jag har en stark färg på mig på exempelvis byxorna väljer jag ofta att ha en mer enkel enfärgad tröja upptill. Sen väljer jag ofta att matcha den starka färgen med antingen en väska eller skor i samma färg eller helt enkelt örhängen/smycken eller antingen läppstift/nagellack i samma färg. 




Dessa två byxorna är också favoriter i garderoben, de gråa byxorna är köpta på GinaTricot och de Becha/ljusbruna byxorna är köpta på HM. 



Dessa två byxorna är också favoriter självklart, byxorna till vänster är blåvita (ser svarta ut) och är köpta på HM och byxorna till höger med knappar på sidorna är beställda från Nelly.com. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Reale - 11 juni 2019 20:26

 Hej och trevlig tisdag till er.  Hoppas ni haft en bra start på veckan, min har varit bra. I går jobbade vi lång dag på förskolan, hade kvalitetstid/planering och sedan var det picknick kväll med alla föräldrar. Idag jobbade jag kort dag på jobbet...

Av Nina Reale - 9 juni 2019 17:16


 Hej!  I detta inlägget tänkte jag prata om en sak som jag vet att många brottas med där ute, även jag själv. Det är osäkerheten i sig själv och känslan att aldrig vara tillräcklig och räddslan för att förlora det man håller kärt och låter då osäke...

Av Nina Reale - 9 juni 2019 16:54

Hej!  Hoppas ni haft en grym helg allihopa. Min helg har varit mysig och fullt upp som vanligt. Jag har umgåtts med vänner, jobbat extra onsdag och lördag natt på societén som är en nattklubb här i Varberg. Så i onsdags efter att jag slutat på förs...

Av Nina Reale - 2 juni 2019 21:27

 Hej!  Jag ville i detta inlägg hylla min älskling lite extra. Under denna helgen har jag inte mått så bra då jag varit sjukt stressad och haft problem med huvudvärk och yrsel. Åh han har varit så snäll och gullig som ställt upp för mig och funnits...

Av Nina Reale - 2 juni 2019 21:04

Hej!  Förlåt för dålig uppdatering, varit sjukt dålig på att blogga de senaste veckan. Jag har varit lång ledig denna helgen, jobbade bara måndag till onsdag. Så varit ledig torsdag, fredag och helgen. Så skönt!  Det har varit en blandad ledighet...

Presentation


Hej mitt namn är Nina Victoria Reale,en 28 årig tjej som bor i Varberg. Jag är svensk och italiensk.
I den här bloggen kommer ni kunna läsa om mina två stora intressen, mode och inredning, samt även om mitt privatliv. Puss!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards