ninareale

Alla inlägg den 27 februari 2019

Av Nina Reale - 27 februari 2019 21:20

Hej! 

Hoppas ni haft en fin onsdag allihopa. Min onsdag har varit bra, jobbat hela dagen och efter det blev det en sväng ner till stan för att handla lite små saker. Efter det blev det direkt hem till soffan och tvn för att se när Simons lag IFK ystad spelade match mot Lugi. Spännande match som slutade lika. Hade så hoppats på vinst för dem men kommer nästa gång! 

 

Jag tycker veckorna går så fort just nu, i morgon är det redan torsdag och snart är det helg igen. Känns som det var måndag i går haha. Men jag njuter för fullt i vår vädret och veckorna får gärna gå fort för på helgerna får jag ju äntligen träffa mitt hjärta igen! 

 

I dagens inlägg tänkte jag att ni skulle få se lite mer bilder från min lägenhet. Jag bor just nu i en liten och jättemysig tvåa i Varberg. När jag fick den här lägenheten fick jag den helt renoverad, så var jättekul att få välja ut tapeter och golv till hela lägenheten. Det ända som jag inte riktigt gillar i lägenheten är badrummet, men hört lite rykten om att de kanske ska renovera om alla badrum här om något år så jag får väl hålla tummarna för det! Den är väldigt billig och bästa av allt är ju att jag har en stor klädkammare som jag gjort om till en Walk in closet! Ni ska få se bilder från den med när jag städat där lite. Har för mycket kläder och för lite plats. Men vi har planer på att helt bygga om den när Simon flyttar in. Vill köpa färdiga gaderobsystem där vi kan ha en hel vägg med lådor nedtill och klädhängare över, så garderoben går från golvet till taket. Men detta blir först till sommaren. 

 

I mitt hem älskar jag att ha mycket små detaljer, som ex ramar med bilder på vänner/familj/mig och Simon, mycket blommor och växter, ljus och andra prydnadsdetaljer. Jag försöker att inte ha för mycket men vill ändå att det ska finnas en del men samtidigt vara snyggt åh stilrent. 

 






Dessa två bilderna är från mitt vardagsrum, de flesta möblerna går i vitt, grått och svart. Men sedan väljer jag att ha detaljer i olika färger för att ge det lite mera färg. Jag har både plast växter och riktiga växter. Anledningen till att jag började med plast är för att jag lyckades aldrig hålla växterna vid liv haha. Men lärt mig nu men kör ändå fortfarande på blandat. Det bästa med plast är ju att de ser fint ut alltid och dem dör aldrig plus att man behöver aldrig vattna dem. 

 








Dessa två bilderna är från hallen och köket. Även hallen går i färgerna grått, svart, vitt och grönt. I köket är det svart och vitt. Som ni ser på bilden har jag en kokbok från Italien. Jag vet inte hur många böcker jag fått från min mamma som bara är italiensk mat. Det är ju typ den enda maten jag kan laga haha. Det är det jag är uppväxt med och det som min mamma lärt mig. Hon är den grymmaste jag vet på att laga mat. Allt hon lagar blir alltid så gott. Jag har lärt mig från den bästa! 




 

 


 

 

 

 

Dessa två bilderna är ifrån mitt sovrum. I sovrummet har jag en fondvägg som går bakom sängen. Som ni kan se på första bilden. Jag vet att när jag valde den så var jag först osäker på om jag verkligen skulle ha en fondvägg. Var rädd att jag skulle tröttna, men sanningen är att jag älskar den! Den ger verkligen rummet det där lilla extra. Som ni ser på bilden har jag mitt skrivbord i sovrummet just nu men tanken är nog att skrivbordet ska bytas ut mot en byrå i stället framöver. Det återstår att se. 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej mitt namn är Nina Victoria Reale,en 28 årig tjej som bor i Varberg. Jag är svensk och italiensk.
I den här bloggen kommer ni kunna läsa om mina två stora intressen, mode och inredning, samt även om mitt privatliv. Puss!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards