ninareale

Alla inlägg under april 2019

Av Nina Reale - 28 april 2019 22:51

Hej! 

I onsdags 24/4, fick jag min födelsedagspresent av min wifey Therese. Hon överraskade mig med att vi skulle åka till Falkenberg strandbad och bada. Var kvällsspa så var mellan 18-23. Var super mysigt! När vi hade bytt om fick vi varsitt glas bubbel och sedan var det bara att börja bada. Falkenbergs strandbad var lätt ett av de finaste span jag var varit på. Vi har ju massa fina spa här i Varberg med men detta är helt klart favoriten. Så kan verkligen rekommendera alla som inte varit där att åka dit! :) här får ni lite bilder från kvällen! 

 

 



   


   


   


 

Av Nina Reale - 28 april 2019 22:33

Hej! 

Hoppas ni haft en bra helg, min helg har varit super mysig! Åkte ner till Ystad i fredags efter jobbet och kvällen bestod av tacos, serier och lets dance med mitt hjärta. Det var världens oväder på kvällen då det blixtrade och åskade. Det var super mysigt trotts alla höga smällar. Ett tag lät det som bomber som smällde. Aldrig hört sån åska innan, vi öppnade balkong dörren bara för jag ville höra extra mycket haha. 

 

På lördagen tog jag och Simon sovmorgon och efter det kom Simons kompis Emil. Så han och Simon drog till systemet och handlade lite medans jag slappade i soffan haha. Resten av dagen tog vi bara det lugnt innan Simon och Emils lagkompisar kom över. Blev lite vin och massa härligt snack innan vi drog till Öja, där det var avslutningsfest för IFK ystad. Så var middag och annat kul och sedan tackade dem av alla spelare som ska sluta i IFK ystad. Bland annat min Simon som ska flytta till mig i Varberg i juni. 

Kvällen var super rolig och sedan efter den festen drog vi hem till Jesper och Klara där det var lite efterfest innan alla drog vidare till krogen. Jag och Simon gick hem ganska tidigt då jag var extremt trött. Men var en extremt rolig kväll. 

 

Idag hjälpte vi Emil med det sista i hans lägenhet i Ystad och sedan åkte jag och Simon ut till ett gårdscafé utanför Ystad. Super mysigt! Sedan blev det bara slappa lite innan jag körde hem. Så nu väntar en veckas jobb och massa planer, och nästa helg ska jag på fredagen ha tjejkväll med mina underbara jobbarkompisar och sedan på lördagen blir det Stand up show i Borås. Hoppas ni haft en härlig helg så hörs vi snart igen. 

Här kommer bilder från helgen! 

 

 



   


Dagens outfit! 👆🏻

 



   






Av Nina Reale - 22 april 2019 22:08

 Hej på er! 

Hoppas ni haft en grym påsk allihopa! Ledsen för dålig uppdatering. Vi har varit iväg hela helgen så varit fullt upp. 

I tisdags kväll efter att jag hade varit iväg på handboll med Therese, mamma och Jonas så kom jag hem till en nedsläckt lägenhet och i sovrummet gömde sig ingen mindre än Simon. Höll på att skita på mig haha för blev så rädd. Världens bästa överraskning! Så vi fick en extra natt ihop eftersom han egentligen inte skulle kommit förens på onsdagen. 

 

Så våran påskhelg började med att jag och Simon åkte till Halden i Norge. Simon har ju bott där i tre år innan han flyttade till Ystad. Så var kul att få se vart han hade bott och träffa alla hans underbara vänner. Så första dagen i Halden blev det kolla runt i stan och gå upp på deras enormt stora fästning. Var så fint! Sedan åkte vi hem till Simons vänner Daniel & Sunniva som vi bodde hos. På kvällen följde vi med dem på grillfest hos en kompis till dem. Där blev det grillning, beerpong och andra tävlingar. Sedan senare under kvällen åkte vi in till centrum där vi gick vidare till en bar. Var en super kul kväll och var kul åh få träffa Simons vänner. 

 

På fredagen spenderade vi dagen ute i solen, blev lunch i hamnen och sedan spelade vi minigolf tillsammans med Simons kompis Tor-Erik. På kvällen åkte vi hem till Tor-Erik och drack vin och spelade spel. Var en mysig och lugn kväll. På lördagen åt vi lunch i hamnen innan vi körde tillbaka till Varberg. 

Påskafton spenderades tillsammans med Lina och hennes kille Simon. Blev middag och massa spel. Var super mysig och en grymt rolig kväll! På Söndagen gick vi först en lång promenad i solen med Therese och Sandra och på kvällen grillade vi tillsammans med mamma och hennes kille Jonas. Blev mat, kubb och massa spel. Dagen idag har vi bara slappat och sedan på eftermiddagen åkte Simon hem till Ystad. 

Så nu blir det jobba i fyra dagar och sedan på fredag åker jag ner till Ystad för att spendera helgen där. Ska bli mysigt! Hoppas ni haft en grym påsk! 

 

Här kommer bilder från helgen! 

 




















Av Nina Reale - 15 april 2019 19:38

Hej! 

I helgen när jag var hemma hos min mamma så passade jag på att fota lite. Hon bor i ett radhus i Grimeton utanför Varberg. Det är som en stor trea med en stor altan på baksidan, älskar hennes hem. Hon älskar precis som jag inredning men hennes hem och mitt hem är väldigt olika. Hon har mer lantlig stil och det passar så bra in på hennes hem. Hon har nu planer på att bygga ut altanen så hon får mer plats för både bord med stolar och sin soffgrupp. Jag sa till henne att hon borde passa på att skaffa en utejacuzzi där med och det tyckte hon nog lät bra haha. Eftersom min lägenhet saknar både altan eller balkong så blir det hos henne vi kommer hänga i sommar. 

 

Här får ni lite bilder från hennes super fina hem! Hoppas det kan ge er lite inspiration? Jag älskar att få inspiration från andras hem. Då kan man alltid få lite nya idéer och tips. 

 

En extra detalj som ni får kolla extra på är vinstället på första bilden till höger, det har min fina pojkvän Simon gjort. Jag har ett nästan likadant hemma hos mig som han också gjort. Mellan glasen är det även hål så man kan fästa vinflaskor i. Så är plats för två flaskor och tre glas. Han är så duktig och han kan göra fler om intresset finns! 

 



   


   


Av Nina Reale - 15 april 2019 19:19

Hej på er! 

Hoppas ni haft en bra helg, min helg har varit super mysig. Fredagen blev lugn och i lördags startade jag dagen med att gå en lång powerwalk i slingan som finns här där jag bor. Jag hoppade gymmet och valde att ta slingan i stället. Var så fint väder så ville hellre gå ut och gå. 

Efter promenaden gick jag hem och gjorde frukost, stekt ägg, smoothie och kaffe! 

 

Resten av dagen spenderades på min mammas altan. Var så varmt och skönt ute så vi satt där från klockan två till klockan fem och drack vin och bara hade kvalitetstid med varandra. Var så mysigt! Var länge sen jag bara umgick med henne i flera timmar. Jag och min mamma har alltid varit extremt tajta och det finns inget jag inte kan berätta för henne, vi kan verkligen prata om allt. Ser fram emot att ha denna nära relationen med mina egna barn sen i framtiden. 

På kvällen sen kom mammas kille Jonas och så gick vi upp till grannarna Susanne och Janne, där vi grillade och spelade spel. 

 

I söndags tog jag en lång sovmorgon, var så behövligt. Tror jag sov från halv 12 på kvällen till ca halv 12 på dagen. Var verkligen trött. Efter jag hade ätit frukost åkte jag, Therese, Sandra och Sandras hund Tequila ut till ett jättefint naturreservat utanför Varberg som heter Hiakitten. Dit måste ni åka om ni är i Varberg och inte varit där någon gång. Man måste klättra upp för en brant Stig för att komma upp till den vackra utsiktsplatsen. 

Vi hade tagit med oss kaffe och fika, så när vi kom upp så hade vi Picknick. Var så mysigt! Efter det åkte vi och handlade mat och tog med hem till deras föräldrar, Carina och Leif. Där fixade vi middag till dem, blev grillat kött, potatisgratäng och grillade majskolvar. Så gott! Efter det blev det bara hem och slappa framför film för mig. 

 

Hoppas ni haft en grym helg med, här kommer lite bilder från helgen! 

 



   





      

 




   



 

Av Nina Reale - 12 april 2019 22:33

Hej på er! 

Hoppas ni haft en bra vecka och får en underbar helg. Min vecka har varit intensiv, mycket på jobbet och efter jobbet har jag inte haft någon energi till att göra så mycket. Denna förskylningen går ju aldrig över, så trött på att vara förskyld nu. Så i morgon ska jag starta dagen med att dra och träna. Behöver komma igång igen känner jag, så i morgon taggar jag gymmet. 

 

I kväll skulle jag egentligen gått ut och käkat med tjejerna men eftersom det går magsjuka på min förskola just nu och eftersom jag varit så trött och hängig hela veckan så ville jag inte riskera att smitta dem. Jag är inte sjuk än, peppa peppa! Men tar det säkra före det osäkra och valde därför att spendera kvällen hemma i sängen. Kände att min kropp behövde det, ibland måste man lyssna på kroppen. 

Så i morgon blir det först gymmet, sedan en god frukost. Sedan får vi se vad som händer mer under dagen. På kvällen i morgon ska jag hem till min mamma på middag och spel. Ska bli mysigt! 

 

Känner verkligen att jag är i behov av lite ledigt nu, så nästa vecka jobbar jag bara tre dagar. Sedan är jag långledig i 5 dagar över påsk. Ska bli jätte skönt, så på onsdag kommer Simon äntligen hit igen! Åh på torsdag åker vi till Norge i några dagar. Vi ska först till Halden där Simon bodde innan och sedan ska vi till Oslo en dag, Ska bli så mysigt. 

Hoppas får en super mysig helg, mer uppdatering kommer i helgen! 

 

För några dagar sen fick jag också äntligen hem min klänning från HM! Älskar den så mycket. Jag älskar ju rosa och hängslen haha. Denna kommer användas flitigt i sommar! Ni hittar klänningen här 👉🏼 https://www2.hm.com/sv_se/productpage.0746445001.html

 



 

   









Av Nina Reale - 9 april 2019 20:42

Hej på er! 

Hoppas ni haft en grym tisdag, min dag har varit toppen. Slutade tidigt på jobbet så åkte hem och la mig i sängen och kollade serier. Var så sjukt trött efter jobbet då jag sov dåligt i natt så somnade framför serierna. Vaknde av att Simon ringde efter han hade slutat på jobbet så pratade lite med han och sedan åkte jag och mötte upp mamma och hennes kille Jonas. Jonas bytte däck på min bil, äntligen är sommardäcken på. Efter det gick vi och käkade middag på Stantons. Blev pizza för dem och tacotalrik för mig. Älskar verkligen tacos!! 

 

Idagens inlägg tänkte jag visa er mitt absoluta plagg just nu i gaderoben. Det är en blommig kavaj som jag fick av min mamma. Hon köpte den i en butik i Miami när hon var där och jag har alltid tjatat på henne om att få låna den. Så en dag sa hon äntligen att jag kunde få den! Blev så glad. Den kommer verkligen användas flitigt nu i vår och sommar. Jag har fått så många frågor kring vart hon köpt den och vart man kan hitta liknande. Jag har tyvärr inte hittat en snarlik kavaj någonstans än men hittade massa andra fina blommiga kavajer som jag tänkte tipsa er om här nedanför! 👇🏼 

 

Här får ni lite bilder på min kavaj. 

 

 





Här får ni tre kavajer som jag tycker är jättefina, alla tre är från Nelly.com, bilderna är lånade från deras hemsida. 

 

 




Den första kavajen hittar ni här: https://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/jackor/vero-moda-631/vmwilma-sofia-l-s-midi-blazer-d2-7-71825-0014/

 

Den andra kavajen hittar ni här: https://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/jackor/gestuz-143/fala-blazer-147795-8993/

 

Sista kavajen hittar ni här: https://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/jackor/nly-trend-917/velvet-robe-blazer-322506-5270/

 

 

Av Nina Reale - 7 april 2019 21:57

Hej på er! 

Förlåt för dålig uppdatering, haft så fullt upp med annat så bloggen har blivit lidande. Hur har eran helg varit? Min har varit toppen och helt underbar. Det började i fredags då jag slutade tidigt. Åkte och handlade och gjorde lite ärenden innan jag hämtade Simon vid tåget. 

 

Sedan åkte vi hem och då lagade jag middag till honom och sedan tog vi taxi hem till Therese där vi hängde på hennes balkong och drack vin med henne, Sandra, Emma och Jasmine. Var jätte mysigt. Vi blev kvar där tills efter midnatt. 

På lördagen hade Simon planerat en överraskning till mig, fick det i födelsedagspresent av honom att vi skulle åka iväg och hitta på något. 

 

Så klockan 11 på lördagen tog vi tåget upp till Göteborg. Där uppe startade vi med en jättegod lunch, blev en jätte god pasta och sedan tog vi även in lite pizzaslicer till det. Var så gott!! 

Efter det promenerade vi upp mot avenyn i det underbara vår vädret. På avenyn satte vi oss en uteservering och beställde in lite dricka och snacks. Efter det började vi promenera igen mot järntorget. Hade fortfarande ingen aning vart vi skulle gå. När vi kom närmare dit vi skulle avslöjade Simon att vi skulle på Stand up show med Måns Möller och Özz Nujen. Så kul! Både jag och Simon älskar stand up! Det var så roligt, skrattade så jag fick ont i magen. 

 

Efter showen gick vi tillbaka till avenyn och Simon berättade då att vi skulle på bio. Vi skulle se en film som Simon hade fått tips om skulle vara bra. Green Book hette den. Den var så bra och verklighetsbaserad. En riktigt grym film som alla borde se! Efter bion gick vi och käkade hamburgare och sedan tog vi tåget hem till Varberg igen. Var en sån underbar dag! Så tacksam för allt Simon hade planerat. Världens finaste pojkvän! 

 

Idag startade vi dagen med söndagsfrukost med Therese och sedan åkte vi tre hem till mamma där det bjöds på våfflor. Så gott! Efter det åkte jag och Simon hem och slappade framför en film innan Simon skulle åka hem till Ystad igen. Efter Simon hade åkt, åkte jag hem till Therese åh åt middag och sedan gick vi en promenad längs havet. Så mysigt! Nu väntar en veckas jobb och jag får inte träffa Simon förens om en och en halv vecka! Men snart flyttar vi ihop så ska bli så kul. 

Åh snart är det påsk och då är jag långledig, så då ska jag och Simon kanske åka till Norge. Ska bli kul! Hoppas ni haft en bra helg med!

 

Här kommer bilder från helgen! 

 




 







 

Presentation


Hej mitt namn är Nina Victoria Reale,en 28 årig tjej som bor i Varberg. Jag är svensk och italiensk.
I den här bloggen kommer ni kunna läsa om mina två stora intressen, mode och inredning, samt även om mitt privatliv. Puss!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards