ninareale

Direktlänk till inlägg 2 april 2019

Tisdag och shopping!

Av Nina Reale - 2 april 2019 20:44

Hej! 

Jag vill bara börja med att tacka alla som läser min blogg. Det gör mig så glad att se hur många som är inne och läser. Förra månaden hade jag nästan 400 läsare. Detta gör mig så glad! Hoppas ni gillar det ni läser och att ni vill fortsätta följa min blogg. 😍😍

 

Hoppas ni haft en bra tisdag, min dag har varit super. Slutade tidigt på jobbet och då åkte jag ner till stan för att shoppa lite. Fick ju massa presentkort på hm utav min familj och vänner i present. Dem vet vad jag gillar haha. Så blev en hel del shopping idag. Fick köpt både kläder och smink. Ni kommer få se det här nedanför. 

 

Idag fyller även en av mina äldsta och bästa vänner år, Matilda fyller 28! Stort grattis hjärtat! Hon fyller ju två dagar efter mig och som vi har retat varandra för detta under vår uppväxt. Jag, Matilda och min bästa kompis Malin har varit bästa vänner sen vi var 10 år, så i år firar vi 18år som bästa vänner. Vi fick alltid höra att det är svårt att vara tre men för oss var det aldrig ett problem. Så glad som har dem två. Malin bor ju i London så vi träffas inte så ofta men vi pratar i telefon nästan varje dag och i sommar kommer hon äntligen hem på besök. 

Jag har så många underbara minnen från min barndom och uppväxt med dem två, så många sleepovers, följa med varandra hem från skolan och leka och alla barndiscon vi gått på ihop.

 

Minns när vi skulle sminka oss för första gången hemma hos Malin inför ett disco. Malins storasyster Jenny fick hjälpa oss med hur man skulle ta på mascara.  Första fyllan, första pojkvännerna, första riktiga tjejbråken, tiden då jag blev utsatt för mobbning i skolan pga av min tandställning som jag var tvungen att ha i tre år och mina föräldrars stökiga och bråkiga skilsmässa. Allt det där har jag upplevt tillsammans med dem två vid min sida. Hade aldrig kunnat gå igenom det utan dem. Ett av det bästa minnen jag har är från när vi gick i 8an och vi körde ”tema fredag” haha. Så varje fredag klädde vi oss likadant, det var punk tema, rock tema, fjortis tema och massa mer. Vi skämdes aldrig utan vi körde bara på våran egen grej. Åh i 9an fick Matilda sommarjobb på Varbergsbostad och det var Så jag lärde känna systrarna Therese och Sandra. Åh Vi 3 har varit bästa vänner i 13 år nu. Jag är Så tacksam för alla mina underbara vänner som finns i mitt liv, även alla dem som jag inte har så många år tillsammans med så betyder dem verkligen allt för mig. Ni är alla guld värda och gör mig så lycklig. 

Stort grattis hjärtat på din födelsedag!🥂👆🏻

 

I morgon är det onsdag och då blir det först jobb och sedan ska träffa Therese. Sedan behöver jag storstäda här hemma inför helgen för då kommer ju min älskling Simon hit igen. Längtar ihjäl mig! 

 

Här får ni lite bilder från dagens shopping, alla kläder är från HM och ni hittat det på deras hemsida här 👉🏼 https://www2.hm.com/sv_se/index.html 

 



   


Blev helt kär i den här jeanskjolen! Till den köpte jag en vit t-shirt, ett bälte, en vit tröja och en sjukt snygg väska. 

 


En svart gul tajt klänning, älskar den! Även till denna klänningen passar väskan som jag köpte. 



Jag älskar ju kläder med hängslen! Jag har nu en jeans jumpsuit med hängslen, en grön hängselklänning, denna svarta och den rosa nedanför. Älskar verkligen kläder med hängslen. Denna svarta köpte jag idag! 



Sista plagget, denna rosa hängsleklänningen. Jag provade den i storlek 36 men tyckte den var lite för tajt och vill hellre att det ska sitta lite slappare och bekvämare så ville hellre ha storlek 38. Tyvärr fanns inte den inne så fick beställa den från hemsidan. Så om några dagar är den förhoppningsvis här! 

Ena bilden är lånad från hms hemsida och ni hittar klänningen här 👉🏼 https://www2.hm.com/sv_se/productpage.0746445001.html

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Reale - 11 juni 2019 20:26

 Hej och trevlig tisdag till er.  Hoppas ni haft en bra start på veckan, min har varit bra. I går jobbade vi lång dag på förskolan, hade kvalitetstid/planering och sedan var det picknick kväll med alla föräldrar. Idag jobbade jag kort dag på jobbet...

Av Nina Reale - 9 juni 2019 17:16


 Hej!  I detta inlägget tänkte jag prata om en sak som jag vet att många brottas med där ute, även jag själv. Det är osäkerheten i sig själv och känslan att aldrig vara tillräcklig och räddslan för att förlora det man håller kärt och låter då osäke...

Av Nina Reale - 9 juni 2019 16:54

Hej!  Hoppas ni haft en grym helg allihopa. Min helg har varit mysig och fullt upp som vanligt. Jag har umgåtts med vänner, jobbat extra onsdag och lördag natt på societén som är en nattklubb här i Varberg. Så i onsdags efter att jag slutat på förs...

Av Nina Reale - 2 juni 2019 21:27

 Hej!  Jag ville i detta inlägg hylla min älskling lite extra. Under denna helgen har jag inte mått så bra då jag varit sjukt stressad och haft problem med huvudvärk och yrsel. Åh han har varit så snäll och gullig som ställt upp för mig och funnits...

Av Nina Reale - 2 juni 2019 21:04

Hej!  Förlåt för dålig uppdatering, varit sjukt dålig på att blogga de senaste veckan. Jag har varit lång ledig denna helgen, jobbade bara måndag till onsdag. Så varit ledig torsdag, fredag och helgen. Så skönt!  Det har varit en blandad ledighet...

Presentation


Hej mitt namn är Nina Victoria Reale,en 28 årig tjej som bor i Varberg. Jag är svensk och italiensk.
I den här bloggen kommer ni kunna läsa om mina två stora intressen, mode och inredning, samt även om mitt privatliv. Puss!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards