ninareale

Alla inlägg under maj 2019

Av Nina Reale - 21 maj 2019 21:03

   

Hej! 

Hoppas ni haft en bra tisdag, min dag har varit bra. Slutade tidigt på jobbet så tanken var att jag skulle åka hem och storstäda min lägenhet men blev inte riktigt så. Har haft sån extrem mensvärk hela dagen så blev i stället att jag la mig i sängen och sov. Försöker bota värken med alvedon och choklad haha. Efter att jag hade sovit ett tag så åkte jag hem till Therese där vi drack kaffe och chillade framför ”Middag med mitt ex”. En ny serie på viaplay som vi började kolla på. Tanken var att vi skulle gått en promenad men eftersom det ösregnade och åskade så blev det inte så. Men var mysigt att bara slappa med. 

 

I helgen när jag var i Ystad så fick jag syn på en sån fin baddräkt på HM, blev helt förälskad i den. Jag stod länge och tittade på den och som Simon som ”du kommer inte kunna sluta tänka på den så köp den!” Helt rätt! Han känner mig för bra, så jag köpte den. Älskar den! Så snygg att ha både på stranden och till ett par byxor eller till kjol. 

 

HM har fått in så många fina baddräkter, jag har alltid använt bikinis men nu är jag så inne på baddräkter. Ni måste gå in och kolla på deras baddräkter, har hittat fler som jag vill ha. Ni hittar deras baddräkter här 👉🏼 https://www2.hm.com/sv_se/index.html

 

Jag köpte den i orangt och den fanns även i fler färger. Baddräkten hittar ni här 👉🏼 https://www2.hm.com/sv_se/productpage.0742933005.html 

 

Här får ni bild på min baddräkt👇🏼 

 

 




   


Här hittar ni mina absoluta favoriter från HM, bilderna är lånade från deras hemsida! Vill ha allihopa!! 👇🏼 




 

Av Nina Reale - 20 maj 2019 20:15

Hej! 

Hoppas ni haft en bra helg och en bra start på veckan. Min helg har varit super lugn och mysig. I fredags åkte jag och Bingis ner till Ystad efter jobbet och när vi hade kommit fram åkte jag och Simon och handlade. Sedan lagade Simon middag medans jag slappade i soffan och drack vin. Riktigt fredagslyx! Så resten av kvällen spenderades i soffan framför Lets dance och film. 

 

På lördagen gick jag och Simon en sväng på stan och sedan gick vi hem och packade lite i hans lägenhet inför flytten. På kvällen köpte vi pizza från den bästa pizzerian i Ystad, dem gör riktigt äkta italiensk pizza där. Så gott! Sedan kom Sebastian och Alice över och så kollade vi på Eurovison Song contest och spelade yatzy. Så var en mysig och lugn kväll. 

 

På söndagen tog vi sovmorgon och sedan lunchade vi på stan innan det var dags för mig att åka hem till Varberg igen. Detta var min näst sista helg i Ystad, känns konstigt på ett sätt. Nästa gång jag kommer dit, så går flyttlasset från Ystad Till Varberg. Jag har sagt till Simon att vi måste åka och hälsa på alla i Ystad någon gång så klart. Vi har ju fortfarande många goa vänner där. 

 

Nu i veckan blir det väldigt lugnt, blir jobb hela veckan och i helgen med då jag jobbar extra på societén. Simon åker till Budapest med laget på fredag så vi ses först på torsdag nästa vecka då han kommer hit. Hoppas ni får en fin vecka, Ska uppdatera er mer under veckan!

 

Här kommer lite bilder från helgen. 

 

 









Av Nina Reale - 12 maj 2019 22:09

Hej på er! 

Hoppas ni haft en bra helg, min helg har varit toppen! Simon kom i fredags kväll och då blev det middag med han och Matilda. Jag lagade italienskt till oss och sedan spelade vi massa spel. Kvällen slutade med att vi drog ner till stan en stund där vi träffade lite andra vänner med. Det var en super rolig kväll. 

 

På lördagen åkte jag och Simon till Ikea för att handla lite nytt till lägenheten. Så vi fick köpt en byrå till sovrummet och kollade även på lite annat som vi vill ha. På kvällen var vi och först och käkade middag med min mamma och Jonas, sedan bowlade vi med Lina och hennes kille Simon. Var en grym lördag! 

 

Jag har börjat skriva en lista på vad vi vill ha och som vi behöver köpa. Men vi vill vänta lite tills Simon flyttat in för nu står mest allt bara i påsar på golvet. Jag har ju sålt mitt köksbord och lite annat så har ingen bra förvaring just nu. Men idag fick vi i alla fall monterat byrån och packat upp lite av Simons kläder. Så var skönt! Simon ska ju ha med sig en del möbler när han flyttar in så därför har jag valt att sälja av en del av mina möbler. Så nu får det vara tomt ett tag. Simon flyttar ju in om fem veckor så hoppas tiden går fort fram tills dess. 

 

Det som står på vår lista är:

• Nya barstolar till vårt bord 

• Två nya lampor till fönsterna i industri stil 

• Fina förvaringslådor till köket 

• En ny matta till vardagsrummet 

• Mer förvaring till vår Walk in closet 

• Nya gardiner till vardagsrummet i sammet 

• Rullgardiner till vardagsrummet då solen lyser in och då ser man knappt tvn 

• Två nya tavlor till vardagsrummet, vill ha såna map kartor 

• Smyckesskrin i guld till sovrummet 

 

Så vi har en del kvar att fixa men det hinner vi med längre fram. Vi får ta det lite i taget. 

Här får ni lite bilder från helgen! 

 

 




 




hittat dessa två smyckesskrin i guld som jag vill ha till sovrummet. Tycker det är lite tomt på byrån just nu. Så dessa ska jag införskaffa mig! Dessa två finns här: 

 

1. 👉🏼 https://www.jjshouse.se/Bride-Presenter-Mode-Glas-Legering-Smyckeskrin-255183199-g183199/?utm_term=183199&utm_size=OSFA&ggsub=pl&ggntk=g&ggcid=325632008376&ggkey=&ggpos=1o3&ggdev=t&ggdevm=&ggplm=&ggtgt=&gclid=EAIaIQobChMIqvaQ7eqW4gIVWqqaCh3yPgsTEAQYAyABEgLFU_D_BwE

 

2. 👉🏼 https://www2.hm.com/sv_se/productpage.0348542001.html




Av Nina Reale - 8 maj 2019 22:16

Hej. 

Här kommer ett lite tråkigare inlägg men min blogg är ju stället där jag kan va mig själv och få skriva av mig. Sen har jag underbara vänner och en en underbar pojkvän som alltid stöttar mig. Så tacksam för dem. 

Jag är en person som alltid försöker va snäll och positiv mot alla i min närhet för jag tycker det kommer man längst på. Och för mig finns det det inget annat sätt att vara. Jag är bara sån som person, är alltid väldigt glad och positiv och jag vet att jag kan vara för snäll ibland men då blir man också tyvärr ibland överkörd. Men jag kan ta det. Jag vet att jag är stark i mig själv och jag väljer mina strider. Självklart kommer även jag till en punkt ibland då jag säger ifrån och inte accepterar skit. Jag tycker att man alltid ska behandla sina vänner på bästa sättet och med respekt, ärlighet och omtanke. Ens vänner är som ens familj! Behandla andra så som du själv vill bli behandlad är något som jag håller hårt på. 

 

Som jag skrev i ett tidigare inlägg har jag kännt att jag fått möta mycket negativt de sista och ibland känns det inte som människor i min närhet ser hur lycklig jag är och tyvärr inte glädjs för min skull när det kommer till privata saker. Ibland undrar jag om vissa fortfarande går på förskolan eller om de verkligen är vuxna människor? 

 

Jag har i alla fall bestämt mig för att inte låta negativitet ta min energi mer. Jag vet att jag inte förtjänar att bli behandlad på ett respektlöst sätt. Jag har aldrig varit så här lycklig och jag kommer stå på mig som jag alltid gör. Kommer borsta av de negativa kommentarerna från axlarna och fortsätta leva mitt liv med mina underbara vänner,  min fantastiska familj och min underbara pojkvän! 

 

All kärlek till er!❤️

 

 

 

 

 


Stå alltid på dig och var dig själv, det kommer jag alltid vara. ❤️👊🏼 Jag vet att det kommer jag längst på. 

 

 

Av Nina Reale - 8 maj 2019 21:57

Hej! 

Hoppas ni haft en bra vecka hitills, min vecka har varit bra! I måndags jobbade jag 06:0–18:00 så segt! I måndags fyllde även en av mina bästa kompisar Veronica år! Så i tisdags åkte jag hem till henne efter jobbet där vi hade middag med henne, John och deras son Eric! Dem är så underbara! Var en super mysig kväll, så lycklig som har henne i mitt liv! 

 

I morgon jobbar jag till 17.00 och sedan ska jag hem till min syster ex fru Alexandra och ha middag med henne och min systerson Aston! Ska bli så mysigt! Efter det ska jag gå förbi Harrys och möta upp Lina en stund för dem skulle dit på afterwork! 

 

På fredag kommer Simon äntligen hit, som jag saknar honom! Så på fredag ska jag laga italiensk middag till oss och så kommer Matilda hit och äter med oss! Sen får vi se om några mer kommer! På lördag blir det först Ikea och sedan på kvällen ska jag och Simon umgås med Lina och hennes kille Simon. Ser så fram emot helgen! Hoppas ni får en fin helg så hörs vi snart igen! 

 


Min fina Veronica! Så glad som har Terese och Veronica i mitt liv! 





Fick denna fina present av Veronica och hennes familj. Så underbara! 



Min outfit i Tisdags, kjolen och tröjan är från HM. Älskar HM. 

Min fina Bingis, behövde fota henne när hon låg där. 

 

Av Nina Reale - 5 maj 2019 12:06

Hej! 

Denna helgen har jag varit hemma i Varberg och Simon har varit hemma i Ystad, så vi ses först nästa helg. Saknar honom alltid extra mycket när vi inte ses på två veckor. Jag tror det kan vara svårt för vissa människor att förstå hur det är att leva med distansförhållande. Tänk dig själv att bara få träffa din partner två dagar varannan helg? Många är ju vana vid att kunna träffa sin partner när dem vill, mitt i veckan eller varannan dag och så vidare. Den valmöjligheten har ju inte jag och Simon just nu. Jag kan uppleva ibland att jag i bland möts av negativitet när jag lägger mina helger på att träffa honom, men det är ju så vi har det just nu.  Åh jag älskar att spendera tid med honom, han är inte bara min pojkvän utan även min bästavän. Om jag inte hade velat spendera tid med honom så hade det ju inte direkt varit ett bra förhållande om man inte vill umgås med sin partner? Jag försöker därför alltid göra planer med vännerna på vardagar och de helger jag och Simon inte ses. För man vill ju självklart hinna med alla personer i sitt liv. Vi gör det bästa vi kan av situationen och är så jäkla stolt över oss två som klarat ett och ett halvt år nu med distans. Vi ser det positiva och gör det bästa vi kan av situationen. Han är det bästa som hänt mig och längtar så efter att få börja vårat nya vardagsliv tillsammans om en månad. 

 

Så denna helgen har spenderats hemma i Varberg och när jag har en helg hemma själv så försöker jag alltid lägga den tiden på mina vänner, även om vi har all tid i världen att ses på vardagar med! Så i fredags blev det tjejkväll med mina två kollegor Julia och Lina och även min kusin Anna och en tjejkompis från Italien Caori var med! Så blev mycket skratt, vin och dans. Efter vi hade varit hos Julia så drog vi ner till Harrys. Var en grymt kul kväll och så tacksam för att dem finns i mitt liv. 

I lördags åkte jag och mamma upp till Borås där vi hade middag med mammas kompis Berit och sedan gick vi på Stand up show. Backa framåt med Shan Atci. Tycker han är så sjukt rolig oh var en grym show. Har ni inte sätt honom någon gång så tycker jag ni definitivt borde gå på hans show! Idag (söndag) blir det en tripp till Gekås i Ullared med mamma. Hon ville ha linte sällskap och sedan i kväll ska jag träffa Lina! Hoppas ni haft en bra helg och får en mysig söndag! 

 

 







Min outfit i fredags, blev kjol och en kort tröja till, sen mina blåa converse till. Kläderna är från HM. 














Av Nina Reale - 5 maj 2019 11:59

 Hej på er! 

Är ledsen för den dåliga uppdateringen, haft fullt upp hela veckan så inte fått någon tid över till bloggen. Simon flyttar ju in hos mig om en månad, så har sålt en del av mina möbler och andra små saker. Försöker göra plats så det är klart när man flyttar in med sina möbler, men det känns så tomt i min lägenhet nu haha. Tur det bara är en månad kvar. 

 

I onsdags vad det ju första maj och då var man ledig, så då kom min tjejkompis Terese hit från Kungsbacka och sedan åkte vi ut till Öströö Fårfarm som ligger en bit undanför Varberg. Har ni aldrig varit där så måste ni åka dit. Det är verkligen så mysigt, dem har ett litet fik, en butik, djur som man får gå runt och titta på och dem har lammsafari. Så då får man åka med i vagnar bakom en traktor och åka runt bland djuren och man får information om gården och djuren. Deras fik är ett av mina absoluta favoriter, när man beställt fika så packar dem ner det i en picknick korg åt en så kan man sitta antingen i gräset eller vid borden och fika. Så mysigt verkligen! Så om ni inte testat det så måste ni åka dit! 

 



 

Presentation


Hej mitt namn är Nina Victoria Reale,en 28 årig tjej som bor i Varberg. Jag är svensk och italiensk.
I den här bloggen kommer ni kunna läsa om mina två stora intressen, mode och inredning, samt även om mitt privatliv. Puss!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards