ninareale

Direktlänk till inlägg 18 februari 2019

Det här med att blogga...

Av Nina Reale - 18 februari 2019 21:31

Hej! 

Jag har länge funderat på det här med att börja blogga igen. Alla mina nära och kära vet hur mycket jag älskar att ta bilder och jag är en riktig instagramnörd. Jag har alltid haft ett stort intresse för mode, inredning och alltid älskat att fånga alla underbara stunder i mitt liv på bild. För mig är det ett sätt att kunna titta tillbaka och minnas allt roligt som jag upplevt i mitt liv. Så för några dagar sen fick jag idén om att börja blogga igen, och här är vi nu. 


Jag kanske borde berätta lite om mig själv... Jag är en 27årig tjej som bor i sommarstaden Varberg som ligger på västkusten. Jag arbetar som förskollärare på en liten förskola utanför Varberg. Tog min examen från högskolan för snart 4 år sen. Jag älskar verkligen mitt jobb, det är ett yrke som passar mig så otroligt bra.

Jag är både svensk och italiensk. Så mitt efternamn är från min mammas italienska Sida. Många av mina vänner samt min pojkvän och min familj skulle nog beskriva mig som alltid väldigt glad/positiv, lite galen, har lätt för att skratta och bryr mig alltid mer om alla andra före jag bryr mig om mig själv. Jag har dyslexi så varnar er redan nu att stavfel/särskrivningar och sånt kommer förekomma i min blogg. Så jag är väl medveten om det men kan inte riktigt hjälpa det. :) Detta är ju ett sätt för mig att träna på att bli bättre på att skriva med! 


I den här bloggen kommer ni få läsa om de två sakerna som jag brinner mest för, inredning och mode. Det är inredning från mitt hem och även tips på olika inredningsstilar som jag tycker är snyggt. Det kommer komma många inlägg med många av mina olika outfits. Jag ÄLSKAR verkligen kläder. Mode för mig är inte vilket känt märke kläderna har eller om hur mycket dem har kostat. Mode för mig handlar om kläder som jag känner mig snygg i, bekväm i och hur jag stylar upp dem. Mina vänner brukar skämta med mig om att jag kan köpa ett plagg som ser fult ut och som inte ens är i min storlek men när jag använder det på mitt sätt så blir det snyggt. Sen är det så att vi har alla olika stilar, det som någon tycker är snyggt tycker någon annan är fult. Det viktigaste är vad man själv tycker och känner sig fin i! 


Jag kommer även skriva en del om mitt privatliv i bloggen. Jag kommer därför börja bloggen med att göra fem inlägg som kommer handla om det viktigaste i mitt liv och om mig som person. Det är min pojkvän Simon, min familj, min kusin Noemi, mina underbara vänner och sen om alla mina tatueringar jag har som alla har stor betydelse för mig. 


Hoppas ni har lust att läsa och följa min blogg, om inte så no hard feelings!

Puss Nina Reale 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nina Reale - 11 juni 2019 20:26

 Hej och trevlig tisdag till er.  Hoppas ni haft en bra start på veckan, min har varit bra. I går jobbade vi lång dag på förskolan, hade kvalitetstid/planering och sedan var det picknick kväll med alla föräldrar. Idag jobbade jag kort dag på jobbet...

Av Nina Reale - 9 juni 2019 17:16


 Hej!  I detta inlägget tänkte jag prata om en sak som jag vet att många brottas med där ute, även jag själv. Det är osäkerheten i sig själv och känslan att aldrig vara tillräcklig och räddslan för att förlora det man håller kärt och låter då osäke...

Av Nina Reale - 9 juni 2019 16:54

Hej!  Hoppas ni haft en grym helg allihopa. Min helg har varit mysig och fullt upp som vanligt. Jag har umgåtts med vänner, jobbat extra onsdag och lördag natt på societén som är en nattklubb här i Varberg. Så i onsdags efter att jag slutat på förs...

Av Nina Reale - 2 juni 2019 21:27

 Hej!  Jag ville i detta inlägg hylla min älskling lite extra. Under denna helgen har jag inte mått så bra då jag varit sjukt stressad och haft problem med huvudvärk och yrsel. Åh han har varit så snäll och gullig som ställt upp för mig och funnits...

Av Nina Reale - 2 juni 2019 21:04

Hej!  Förlåt för dålig uppdatering, varit sjukt dålig på att blogga de senaste veckan. Jag har varit lång ledig denna helgen, jobbade bara måndag till onsdag. Så varit ledig torsdag, fredag och helgen. Så skönt!  Det har varit en blandad ledighet...

Presentation


Hej mitt namn är Nina Victoria Reale,en 28 årig tjej som bor i Varberg. Jag är svensk och italiensk.
I den här bloggen kommer ni kunna läsa om mina två stora intressen, mode och inredning, samt även om mitt privatliv. Puss!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards